donderdag 23 oktober 2014

Feedback op drama

Feedbackformulier Instructiefilm BP 1.1.1. Kunstvaardig
Jouw naam is: Lotte
Ik heb een instructiefilm bekeken met de werkvorm:
Hoorspel
Deze film is gemaakt door de volgende studenten:

Jacco Heijblom, Judith Priester, Leon Graafland, Daan de Vries en Esther Koelewijn
De film is een goed middel om aankomende leerkrachten te ondersteunen bij het aanbieden van een drama/dans werkvorm voor een bovenbouwgroep van 25 – 30 leerlingen

Onvoldoende
Voldoende

Goed

Motivatie:
Er wordt duidelijk, stap voor stap, uitgelegd wat je moet doen om deze werkvorm uit te kunne voeren. Zowel voor wat de leerkracht moet doen als wat voor de kinderen leuk is en wat zij moeten doen.
Duidelijk wordt hoe een aankomende leerkracht deze drama/ dans werkvorm aan kan bieden aan een bovenbouw klas van het basisonderwijs: Een leek zou door de getoonde stappen te volgen tot een dergelijke uitvoering van de werkvorm moeten kunnen komen
Onvoldoende
Voldoende
Goed
Motivatie:
Door de stappen te volgen moet je als iemand zonder ervaring deze werkvorm moeten kunnen uitvoeren omdat er niks extra’s bij komt kijken buiten deze uitleg om.
In de film is de onderstaande informatie verwerkt:
·         De naam van de werkvorm, met een korte toelichting van de werkvorm
·         Mogelijke lesdoelen  (zie dramadoelstellingen H2.2 van het dramaboek ‘Kijk op Spel’)
·         Welke bron is gekozen n.a.v. het thema van de Kinderboekenweek van dit jaar
·         Hoe deze bron is verwerkt in de uitvoering van de werkvorm
·         Welke voorbereidingen er nodig zijn om deze werkvorm met 25 – 30 leerlingen uit te voeren
Onvoldoende
Voldoende
goed
Motivatie:
Ik heb geen lesdoelen gehoord/gezien in het filmpje. Ook heb ik geen bron gezien dat te maken heeft met de kinderboekenweek, wel hebben ze aangegeven dat er een mogelijkheid is om de opdracht aan een thema te koppelen.
In de film is de onderstaande informatie verwerkt
·         Wie welke productierol op zich heeft genomen.
·         De datum
·         Het doel van de film (Beroepsproduct 1.1.1 Drama)
·         De naam van de Hogeschool.
Onvoldoende
Voldoende
Goed
Motivatie:
Wie welke productierol op zich heeft genomen mis ik in de tekst, maar ik neem aan dat iedereen ongeveer hetzelfde heeft gedaan en dat het daarom geen toegevoegde waarde heeft om dat erbij te zetten.
Alle deelnemers van een subgroep zijn zichtbaar aanwezig in de film en spelen een rol. 
Onvoldoende
Voldoende
Goed
Motivatie:

In de instructiefilm zijn de volgende ‘scenes’ te herkennen:
·         De werkvorm-in-werking-scene
Studenten laten de werkvorm zien, zoals deze na de voorbereiding en oefening, in de klas uitgevoerd kan worden.
·         De detail-scenes
In een aantal heel korte scenes, laat steeds een detail zien waar je bij de uitvoering van de werkvorm in een bovenbouwgroep, op moet letten. Zie het boek ‘Kijk op Spel’ voor deze informatie.

Onvoldoende
Voldoende
Goed
Motivatie:
Eerst laten ze zien hoe de meeste leerkrachten deze werkvorm zouden aanpakken en daarna laten ze zien wat de andere mogelijkheden zijn. Bijvoorbeeld dat ze de kinderen met hun gezicht naar de muur laten zitten.
De film heeft een prettig tempo en is boeiend, prikkelend voor de doelgroep.
Onvoldoende
Voldoende
goed
Motivatie:
Er zou wat enthousiaster gepraat kunnen worden maar ik kan ook begrijpen dat dat heel lastig is.
De film duurt tussen de 4 en 5  minuten.
Ja/nee

























































































Geen opmerkingen:

Een reactie posten