Feedbackformulier
Instructiefilm BP 1.1.1. Kunstvaardig
Jouw naam
is: Lotte
|
|||||
Ik heb een instructiefilm bekeken met de werkvorm:
|
Hoorspel
|
||||
Deze film is gemaakt door de volgende studenten:
|
Jacco Heijblom, Judith Priester, Leon Graafland, Daan de Vries en
Esther Koelewijn
|
||||
De film is een goed middel om aankomende leerkrachten te ondersteunen
bij het aanbieden van een drama/dans
werkvorm voor een bovenbouwgroep van 25 – 30 leerlingen
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
Goed
|
||
Motivatie:
|
Er wordt duidelijk, stap voor stap, uitgelegd wat je moet doen om deze
werkvorm uit te kunne voeren. Zowel voor wat de leerkracht moet doen als wat
voor de kinderen leuk is en wat zij moeten doen.
|
||||
Duidelijk wordt hoe een aankomende leerkracht deze drama/ dans werkvorm
aan kan bieden aan een bovenbouw klas van het basisonderwijs: Een leek zou
door de getoonde stappen te volgen tot een dergelijke uitvoering van de
werkvorm moeten kunnen komen
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
Goed
|
||
Motivatie:
|
Door de stappen te volgen moet je als iemand zonder ervaring deze
werkvorm moeten kunnen uitvoeren omdat er niks extra’s bij komt kijken buiten
deze uitleg om.
|
||||
In de film is de onderstaande informatie verwerkt:
·
De naam van de werkvorm,
met een korte toelichting van de werkvorm
·
Mogelijke lesdoelen (zie dramadoelstellingen H2.2 van het
dramaboek ‘Kijk op Spel’)
·
Welke bron is gekozen n.a.v.
het thema van de Kinderboekenweek van dit jaar
·
Hoe deze bron is verwerkt
in de uitvoering van de werkvorm
·
Welke voorbereidingen er
nodig zijn om deze werkvorm met 25 – 30 leerlingen uit te voeren
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
goed
|
||
Motivatie:
|
Ik heb geen lesdoelen gehoord/gezien in het filmpje. Ook heb ik geen
bron gezien dat te maken heeft met de kinderboekenweek, wel hebben ze
aangegeven dat er een mogelijkheid is om de opdracht aan een thema te
koppelen.
|
||||
In de film is de onderstaande informatie verwerkt
·
Wie welke productierol op
zich heeft genomen.
·
De datum
·
Het doel van de film
(Beroepsproduct 1.1.1 Drama)
·
De naam van de Hogeschool.
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
Goed
|
||
Motivatie:
|
Wie welke productierol op zich heeft genomen mis ik in de tekst, maar
ik neem aan dat iedereen ongeveer hetzelfde heeft gedaan en dat het daarom
geen toegevoegde waarde heeft om dat erbij te zetten.
|
||||
Alle deelnemers van een subgroep zijn zichtbaar aanwezig in de film en
spelen een rol.
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
Goed
|
||
Motivatie:
|
|||||
In de instructiefilm zijn de volgende ‘scenes’ te herkennen:
·
De
werkvorm-in-werking-scene
Studenten laten de
werkvorm zien, zoals deze na de voorbereiding en oefening, in de klas uitgevoerd
kan worden.
·
De detail-scenes
In een aantal heel korte
scenes, laat steeds een detail zien waar je bij de uitvoering van de werkvorm
in een bovenbouwgroep, op moet letten. Zie het boek ‘Kijk op Spel’ voor deze
informatie.
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
Goed
|
||
Motivatie:
|
Eerst laten ze zien hoe de meeste leerkrachten deze werkvorm zouden
aanpakken en daarna laten ze zien wat de andere mogelijkheden zijn.
Bijvoorbeeld dat ze de kinderen met hun gezicht naar de muur laten zitten.
|
||||
De film heeft een prettig tempo en is boeiend, prikkelend voor de
doelgroep.
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
goed
|
||
Motivatie:
|
Er zou wat enthousiaster gepraat kunnen worden maar ik kan ook
begrijpen dat dat heel lastig is.
|
||||
De film duurt tussen de 4 en 5
minuten.
|
Ja/nee
|
Hier kunt u het instructiefilmpje vinden: http://meesterinopleiding.blogspot.nl/2014/10/instructiefilmpje-hoorspel_23.html
Geen opmerkingen:
Een reactie posten