donderdag 23 oktober 2014

De bozbezbozzel

Reflectieformulier beeldend onderwijs

opdrachtomschrijving: de bozbezbozzel
naam student: Lotte van Wessel


component
beschrijving
1
2
3
4
5
betekenis
We hebben geprobeerd een mythisch wezen te maken d.m.v inspiratie uit films en foto’s.


x


vorm
Ons idee was om een draak na te maken. We wilde dus veel gebruik maken van puntige vormen en werken met vleugels.


x


materie
-Stanleymes
-Basiskarton
-Snijmat
-Potlood
-Papier.

Ik vond het heel vervelend om te moeten snijden met een stanleymes, omdat ik het heel veel moeite koste om door het basiskarton te komen met het mes. Ik had wel liever iets scherpers willen hebben.


x


beschouwing
We hebben geprobeerd de draak uit “how to train your dragon” na te maken. We hebben dus veel delen van het lichaam puntig te maken, zoals op de rug.


x


werkwijze
Ik heb nog nooit eerder met basiskarton gewerkt. Wel met een stanleymes. Het materiaal basiskarton vond ik vervelend, omdat het snijden niet gemakkelijk ging.


x


onderzoek



Als eerste hebben we de foto opgezocht van de draak. Daarna hebben we een schets gemaakt van wat we wilde maken. Helaas heb ik de foto van de schets per ongeluk verwijderd, waardoor ik de foto hier niet kan plaatsen. We begonnen eerst met het lichaam en de vleugels. Vervolgens gingen we verder met de kop van de draak. De stekels op de rug hebben we daarna gemaakt en de ondersteuningen onder het lichaam hebben we als laatst gemaakt. We hebben in het begin van deze les eerst goed gekeken naar hoe we het mythische wezen willen maken en hoe het eruit moet zien. Vervolgens onderzochten we de foto van de draak.



x

eindoordeel:
3
Wat vind je geslaagd? Leg uit.
Ik vond dat we goed hebben samengewerkt. Het is niet precies geworden zoals we het wilde, maar door onze fantasie hebben we er toch nog wat leuks van gemaakt.
Wat kon beter? Waarom?

Het snijden kon beter. Als er een stuk uit gesneden moest worden (om twee stukken karton aan elkaar te koppelen) ging dit vaak fout waardoor het stuk te breed was en de twee stukken niet in elkaar paste.

Bij het maken van bovenstaande opdracht heb je beelden gebruikt als inspiratiebron. Geef van minimaal één door jou gebruikt beeld aan wat de functie is en beschrijf waarom je dat vindt.


beeld
functie(s)
beschrijving


Op plan was op deze draak na te maken.
Dit was ons voorbeeld waar we naartoe werkte tijdens het snijden.
We wilde onze mythische wezen op deze draak laten lijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten